החשיבות של ליטיגציה מסחרית

ליטיגציה מסחרית מתאפיינת בכך שהיא שייכת לתחום רחב יותר של ליטיגציה אזרחית. לפיכך, הטעות הנפוצה היא לייחס לתחום של ליטיגציה מסחרית חשיבות פחותה מאשר זו של ליטיגציה פלילית. אבל בפועל, דווקא התחום של ליטיגציה מסחרית מתגלה כאחד המשמעותיים ביותר עבור קהל יעד מגוון: גם לקוחות מסחריים גדולים, גם בעלי עסקים ועצמאיים וגם אנשים פרטיים.

ליטיגציה מסחרית חשובה כי עורך הדין שמספק את השירות מייצג את הלקוחות שלו בתיקים שיש בהם אלמנטים מסחריים מובהקים. היות ואלמנטים אלו יכולים להשפיע על התוצאה הסופית של התיק ולהכריע את הכסף בסכומי כסף של מיליוני שקלים, מאוד חשוב שעורך הדין שלוקח אחריות על הנושא יהיה בעל הסכמה קודמת בתחום של ליטיגציה מסחרית.

מתי צריך לערב עורך דין ליטיגציה מסחרית?

מעורבות של עורך דין ליטיגציה מסחרית יכולה להתבצע בשלבים שונים של ניהול התיק בין כתלי בית המשפט. כדאי לדוגמא ליצור קשר עם עורך דין בכל אירוע משפטי בנושא של היתרי בנייה, אבל אפשר גם לפנות אליו על רקע תיקים שקשורים למסחר בינלאומי, הפצה וכן הלאה. 


לשם השוואה, לקוחות גדולים פונים אל עורך דין שמתמחה בליטיגציה מסחרית כאשר הם צריכים ייעוץ משפטי בנושא של דיני תאגידים. בשביל לייצג את הלקוחות בתיקים מורכבים כאלה, עורך דין בעל התמחות בליטיגציה מסחרית צריך להיות בקיא ובתקנות.

העניין הוא שהתחום של ליטיגציה מסחרית שואב השראה מתקנות שמגיעות מתחומים שונים. בניגוד לעורך דין שמתמחה רק בתחום מסוים, המטרה של ליטיגציה מסחרית היא לקבל את הייצוג ההולם והמקיף ביותר בין כתלי בית המשפט. מטבע הדברים, זה ייצוג שמחייב את עורך הדין להיות בקיא בשלל נושאים שלא קשורים ישירות לתיק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המלצות על חלוקה פנימית של ארון הזזה 2 דלתות

GBlocks: The Custom Genetic Lego Bricks

מה כולל שירות של מענה אנושי לעסקים?