איך בוחרים על מה לדבר במהלך תקשור בטלפון?

 היתרון של תקשור בטלפון הוא שניתן להתחיל בשיחה בלי לדעת לאן היא תתגלגל. כך למשל רבים בוחרים לבצע שיחת טלפון כזו על מנת לשאול על החיים האישיים שלהם, אך מהר מאוד הם מוצאים את עצמם מדברים על ענייני פרנסה ועבודה. לעומת זאת, יש גברים ונשים בגילאים שונים שמנהלים תקשור בטלפון על מנת לקבל תשובות שנוגעות לילדים – אבל מהר מאוד הם מגלים שהכל בעצם קשור אליהם באופן אישי.

מצד שני, אפשר בהחלט לקבוע מספר נושאי שיחה בולטים עבור תקשור בטלפון ואף להיצמד אליהם. היות והמטרה היא ליהנות מהיתרונות של התקשור גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, רצוי לתכנן את נושא השיחה לפי הגיל והמצב האישי שבו נמצאים בחיים. אם לא בטוחים באיזה כיוונים למקד את השיחה של תקשור בטלפון, ניתן להתייעץ לגבי זה עם המתקשרים עצמם ולתת להם להוביל.

כל מה שצריך לדעת על תקשור בטלפון

האמת היא שלא חייבים לתכנן לעומק את התנהלות השיחה גם במהלך תקשור בטלפון וגם במהלך פגישה פנים מול פנים. בשני המצבים הללו יש משמעות רבה לאנרגיות, לדינאמיקה בין הצדדים ולכימיה שלהם. אם הכימיה טובה והדינאמיקה מוצלחת, זה בדרך כלל אומר שניתן יהיה להפיק ערך מוסף גם מתוך שיחה קצרה יחסית של תקשור בטלפון.

העניין הוא שיש בכל זאת הבדלים בין תקשור בטלפון לבין שיחה פנים מול פנים. כך לדוגמא במפגש פרונטאלי קשה לשמור על דיסקרטיות, בעוד במהלך תקשור בטלפון זה כמעט מובן מאליו. חוץ מזה, פגישה פרונטאלית דורשת היערכות מוקדמת והשקעה של זמן, סבלנות ומשאבים – בעוד תקשור בטלפון אפשר לבצע בכל מקום ואפילו כאשר עומדים בפקק בכביש.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חיטוי חדרים נקיים

טיול לשומרי מסורת לספרד

חברת ניקיון במרכז