איך מתבצעת הצלת מזון?

 יש כמה דרכים להציל מזון ולהשתמש בו על מנת למנוע בזבוז של משאבים, כדי לעזור בשמירה על כדור הארץ וכמובן גם על מנת להעניק סיוע ישיר לנזקקים או לאנשים שנמצאים מתחת לקו העוני. קודם כל, הדרך הכי נכונה וטובה לעשות את זה היא לאסוף את המזון שבו לא משתמשים. אם אוספים את המזון בצורה מסודרת ומרכזים אותו באופן יעיל, אפשר יהיה להעביר אותו לאחר מכן אל עמותות התנדבות וגופים ללא כוונת רווח.

דרך אחרת היא לנסות לבצע הצלת מזון באופן אישי ועצמאי. כאן הכמויות קטנות יותר, אבל היתרון הוא אפקטיביות גבוהה. יעילות כזו של הצלת מזון מאפשרת למשל למחזר את המשאבים שיש בבתים פרטיים והיא גם עוזרת להורים להראות דוגמא אישית לילדים שלהם. כמו כן, הצלת מזון היא פעולה שיכולה להתבצע על ידי גורמים שונים בסקטור הפרטי – בעיקר מסעדות, בתי קפה, בתי מלון וכן הלאה.


 

תהליך העברה והצלת מזון

התהליך עצמו של הצלת מזון מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב כי הוא כולל כמה שלבים בירוקרטיים מאוד חשובים. קודם כל, התהליך הזה ייחודי בכך שהוא כולל התעסקות במזון. מטבע הדברים, המזון הוא משאב בעל תוקף מוגבל. אז אם רוצים שהמזון יגיע אל יעדו כאשר הוא בריא ומתאים לצריכה, חשוב לבצע את השינוע הלוגיסטי שלו באופן אפקטיבי ויעיל ובדרך כלל גם בקירור.

שנית, יש צורך להפריד בין סוגים שונים של מקורות מזון, חומרי גלם ומאכלים. הפרדה כזו מאפשרת לאחר מכן להחליט איזה מזון לתת לכל אחד ומה לעשות על מנת לתרום לאוכלוסייה של נזקקים ואנשים מתחת לקו העוני. במקביל, מעקב מסודר כולל פיקוח על כמויות הצלת המזון והעברתו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המלצות על חלוקה פנימית של ארון הזזה 2 דלתות

GBlocks: The Custom Genetic Lego Bricks

מה כולל שירות של מענה אנושי לעסקים?