איך מנהלים עסק משפחתי?
היכרות עם האופן שבו מנהלים עסק משפחתי יכולה לסייע לכל מי שרוצה להתגבר על האתגרים ולהישאר רק עם היתרונות. נכון שניהול של עסק מן הסוג הזה עלול להיות משימה מורכבת ואף מאתגרת, אבל אם עושים את זה כמו שצריך אפשר להרוויח את הערך המוסף. בין היתר, הערך המוסף נובע מכך שבעסק משפחתי קל מאוד לעובדים לסמוך אחד על השני, יש להם אינטרס משותף וכמעט ואין בעיות של אמון או מעילת כספים.
התנאי לניצול היתרונות השונים של עסק משפחתי הוא לנהל אותו באופן אובייקטיבי. על אף מערכת היחסים האישית בין העובדים, צריך לבצע הגדרה ברורה של התפקידים ולמנוע זליגה. אם כל בן משפחה יודע מה התפקיד שלו ועל מה הוא אחראי, אפשר לנהל את העסק בצורה ברת-קיימא ולמנוע את הטעויות הנפוצות.
התייעצות עם בעלי מקצוע – למה זה טוב?
עוד דרך טובה לנהל עסק משפחתי ברמה גבוהה היא לערב בעלי מקצוע חיצוניים. בעלי מקצוע מן הסוג הזה יכולים להיות עורכי דין, יועצי מס, רואי חשבון או כמובן יועצים שההתמחות שלהם היא ספציפית בעסקים משפחתיים. בפועל, שירותי ייעוץ כאלה חשובים כי הם מאפשרים גם לעובדים וגם למנהלים של עסק משפחתי לקבל פרספקטיבה אובייקטיבית וחיצונית.
חוות דעת חיצונית היא לעיתים קרובות כל מה שעסק משפחתי צריך על מנת לצמוח ולגדול. כאשר בעלי עסקים שומעים מה יועצים חיצוניים חושבים עליהם, יהיה להם קל יותר לקבל הערות בהשוואה לחוות דעת של בני משפחה.
בנוסף, אפשר כיום לתאם שירותי ייעוץ עבור עסק משפחתי בשלבים שונים של ההקמה והפעילות. כך מפקחים אחר העסק המשפחתי ומונעים מוקדם טעויות נפוצות שעלולות לגרור הוצאות של אלפי שקלים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה