איזה שלבים שונים מרכיבים פירוק שותפות?

פירוק שותפות הוא מטבע הדברים שיאו של תהליך ארוך. עם זאת, לא כל השותפים מודעים למאפייני התהליך או לשלבים שאותם צריך לעבור על מנת להשלים אותו. יתרה על כך, יש לא מעט הבדלים בין האופן שבו מבצעים פירוק שותפות בתחומים שונים: כמו למשל פירוק שותפות במקרקעין, פירוק שותפות במיזמים מסחריים ועסקיים וכן הלאה.

מבחינת החוק למשל, פירוק שותפות רשומה אפשרית רק במקרים שמפורטים בפקודת השותפויות. אז עוד לפני ששוקלים לבצע פירוק שותפות מטעמים מסחריים או אישיים כאלה ואחרים, חשוב לפנות אל בעלי מקצוע ולהתייעץ עם עורכי דין. באופן הזה, ניתן לבדוק היתכנות לביצוע של פירוק שותפות בצורה חוקית ויעילה. באותה הזדמנות, כדאי גם לנצל את הידע של בעלי מקצוע על מנת לנסח הסכם קביל של פירוק שותפות.


 

מתי מותר לבצע פירוק שותפות על פי החוק?

החוק בישראל מתייחס באופן עקרוני למספר מקרים שבהם מותר לבצע פירוק שותפות. ראשית, מותר לפרק כל סוג של שותפות בגמר התקופה שהוקצבה לה בעת רישומה. בשולי הדברים, צריך להזכיר כאן את החשיבות של רישום נכון ומדויק: אם מתייעצים עם עורכי דין במהלך רישום שותפות, מקלים על עצמנו לאחר מכן במקרים של פירוק שותפות.

שנית, מותר על פי החוק לבצע פירוק שותפות בצורה יעילה וזריזה גם עם השגת מטרות השותפות. יתרה על כך, החוק מאפשר לבצע פירוק שותפות כאשר אחד השותפים מודיע ליתר השותפים על הכוונה שלו לבצע את הפירוק, אם אחד השותפים חלילה הלך לעולמו או הוכרז כפושט רגל או אם קיים נגדו שעבוד. לבסוף, מתבצע פירוק שותפות רשומה כמובן אם עסקי השותפים או פעילות השותפים היא אינה חוקית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המלצות על חלוקה פנימית של ארון הזזה 2 דלתות

GBlocks: The Custom Genetic Lego Bricks

מה כולל שירות של מענה אנושי לעסקים?