כך מזהים סכסוך שותפים

 לא כל השותפים שמנהלים יחד עסק יודעים לשים את האצבע על הרגע המדויק שבו מערכת היחסים ביניהם מתחילה להיפגע. הבעיה היא שאם לא מזהים את זה בזמן, המשמעות עלולה להיות סכסוך קשה מאוד שבצדו השלכות גבוהות אבל מיותרות. בין היתר, ההשלכות של סכסוך שותפים שלא מטופל היטב הן למשל הוצאות כספיות, פגיעה רגשית או אפילו פגיעה במוניטין של העסק, במוצר או בלקוחות ובעובדים.

הפתרון הוא לזהות סכסוך שותפים כמה שיותר מוקדם. את זה עושים למשל כאשר רואים שהצדדים המעורבים בשותפות כבר כמעט לא מסכימים על כלום, או כאשר התקשורת ביניהם לא עולה בקנה אחד עם האינטרסים המשותפים. חוץ מזה, אפשר לזהות סכסוך שותפים גם לפי פרטים טכניים יחסית: הסכמה לעומת חוסר הסכמה של הצדדים לפגוש אחד את השני, חוסר רצון לחתום יחד על מסמכים, מיעוט שיחות או מפגשים וכן הלאה.


 

מה עושים במקרים של סכסוך שותפים?

החדשות הטובות הן שכמעט כל סוג של סכסוך שותפים אפשר לפתור. יתרה על כך, יש פתרונות שונים שרלוונטיים עבור סכסוכים כאלה וניתן לבחור אותם גם על פי דרגת החומרה והמורכבות. בשלבים מוקדמים יחסית של סכסוך שותפים, הפתרון יכול להיות גישור. המטרה של גישור היא להימנע מתהליך ארוך שמתקיים בתוך בתי המשפט, הוא חוסך בהוצאות עבור כל הצדדים המעורבים ואפשר לבצע אותו בצורה דיסקרטית גם בלי שהעובדים, הלקוחות או המשקיעים יהיו מודעים לכך.

במקרים חמורים יותר של סכסוך שותפים, לא תהיה ברירה אלא לחשוב על פירוק. אבל גם בשביל לבצע פירוק מסודר ופורמאלי של שותפות, יש מקום להתייעץ עם עורכי דין שמכירים את התחום ואף מתמחים בליטיגציה מסחרית ובייצוג בבתי משפט.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חיטוי חדרים נקיים

טיול לשומרי מסורת לספרד

חברת ניקיון במרכז